Nordeas kunder bluffas

I ett e-mail uppmanas Nordeas kunder att fylla i sitt kortnummer och e-mailadress för att banken skall förbättra servicekvaliteten.

Varning! Gå ej på bluffen.

Varning! Gå ej på bluffen.

Foto:

Gotland2008-05-19 12:35

På Nordeas kundtjänst är man medveten om att detta brev har gått ut och man säger att det är ren och skär bluff. Att det är bluff kan man tydligt se eftersom brevet är fullt med felaktigheter i stavningen. Efter att ha rättat felaktigheterna ser texten ut som följer:

”Nordea  tekniska  serviceavdelning  håller  på  att utföra en planerad uppgradering av mjukvaran för att förbättra servicekvaliteten åt bankens kunder. Vi ber dig att börja proceduren för att bekräfta dina bankkontodetaljer. Klicka på länken, som du hitter i slutet av det här e-postmeddelandet, för att göra detta”.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om