– Filminspelningen som började i helgen är en del av vår nya satsning för att visa upp den fantastiska mångfald som finns på ön, säger Adam Jacobsson, sälj- och marknadsansvarig på Destination Gotland.
Rederiet samarbetar sedan i juni med B-Reel, en reklamfirma i Stockholm.
– Ambitionen är att visa upp vad som finns på ön utanför högsäsong. Gotland har ju så mycket mer än sol och bad i juli, det vill vi visa upp för våra besökare. Tillsammans med vår nya reklambyrå B-Reel. Vi hoppas kunna förmedla storheten i mångfalden på ön och nå nya besökare.
I fokus för den nya kampanjen vill Destination Gotland lyfta unika reseanledningar:
– Initialt visar vi gryningsritt i Lausviken, tryffelskola för hundar i Östergarn, rollspelare i Kapitelhusgården, primörprovning på Lilla Bjers och en schackspelare vid Digerhuvud på Fårö. Framöver vill vi lyfta fler entreprenörer och deras verksamheter så det är bara att höra av sig, säger Adam Jacobsson.
Får schackspelaren sällskap?
– Haha, nej, Döden får inte vara med, han får vänta, säger Adam Jacobsson.
Reklamkampanjen startar till våren och vänder sig främst till personer i Stockholm, Mälardalsområdet, Östra Götaland och Svealand.