Pris igen till Maud och Odd Norman
Odd och Maud Norman, Ejmunds gård i Roma, fick delat förstapris som Årets marknadsförare 2006, kategori konsumentvaror. Utmärkelsen delas varje år ut av Sveriges marknadsförbund och i går fick de priset på Cirkus i Stockholm.
Han har inte lagt en krona i marknadsföringskostnader utan istället till 100 procent satsat på ett personligt varu-märkesbygge. Han är på plats med sina produkter, han väljer medvetet vilka som ska få sälja gårdens kvalitetsvaror, förädlade produkter av biffraskött. Odd Norman arbetar intensivt med ett exklusivt marknadsföringsverktyg, "storytelling" där han förmedlar en berättelse, skriver marknadsförbundet i ett pressmeddelande.
Och visst kan han berätta historier, Odd Norman. Den som har hört honom på marknad eller i någon butik där han säljer sina varor kan intyga detta. Han och Maud har en fin gård vid Ejmunds som de ständigt utvecklar och bygger ut. De är väl värda priset.
Juryns motivering lyder: "Ejmunds gård har genom personligt, marknadsorienterat entreprenörskap utvecklat ett premiumvarumärke för förädlade produkter av biffraskött, baserat på lokal produktion. Den framgångsrika marknadsföringen, till utvalda butiker och restauranger, inkluderar "storytelling" och omfattande personlig närvaro i butiker för direkt kommunikation med konsumenter vid köptillfället".
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!