Ska ersätta missnöjd kund

Gotlandsresor ska kompensera en missnöjd kund i Salem. Det har Allmänna reklamationsnämnden beslutat att rekommendera företaget.

Gotland2007-12-12 15:06

Bakgrunden är en tvist om en hyresvistelse. Det var i somras som ett par hyrde en stuga genom Gotlandsresor på ön för 6.000 kronor. När de anlände var den inte ordentligt städad.

Vidare skulle det finnas en pump en bit ifrån där man kunde hämta dricksvatten, enligt stugbeskrivningen, men så var det inte. I stället var de hänvisade till tre tunga dunkar som kunde användas för att köra och hämta vatten.

Felen anmäldes direkt till stugägaren. Därefter reklamerade man felen till Gotlandsresor då paret lämnade stugan. Allmänna reklamationsnämnden, ARN, anser att paret har rätt till ett smärre prisavdrag och att det skäliga beloppet är 500 kronor.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om