Stort intresse för varumärket Gotland

Nu ska varumärket Gotland lanserat och diskuteras.Hur ska vi gemensamt göra Gotland mer magiskt? är en av frågorna.Och många vill vara med.

Gotland2008-04-05 04:00
Under fyra dagar ska gotlänningarna informeras om och diskutera vidare kring varumärket Gotland. Hittills har närmare 450 personer anmält sig till mötena i Roma, Visby, Hemse och Fårösund.
Till mötet på Wisby Strand har 250 personer anmält sig och där är det fullt. Men till övriga möten går det fortfarande att anmäla intresse.
På mötena kommer man att kunna höra kända svenskar kåsera över bilden av Gotland, bland andra Babben Larsson och Håkan Nesser. Det blir en genomgång av det varumärkesarbete som pågått en längre tid och det blir grupparbeten, så kallade workshops. Syftet med mötena är att förankra och konkretisera varumärket för såväl enskilda gotlänningar som representanter för föreningar, näringsliv, kulturliv, offentlig sektor och beslutsfattande politiker och tjänstemän.
Det har varit en del inlägg kring varumärket, särskilt det magiska med Gotland, på lokaltidningarnas insändarsidor. Detta är synpunkter som kommer att tas upp av Tommy Wahlgren, som leder mötena.
Första mötet hålls i sockersilon i Roma på måndag. De följande dagarna blir det möten i kustateljén i Fårösund, på folkhögskolan i Hemse och på Wisby Strand.
Arrangörer för mötena är Gotlands kommun och Tillväxt Gotland.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om