Stureplansgruppen vill arrangera pridevecka på ön
Trots att många båtar har lämnat Visby innan Stockholmsveckan är slut, tror Stureplansgruppens vd Vimal Kovac att festveckorna i Visby kommer att bli fler i framtiden.
Stureplansgruppens Vimal Kovac berättar att man varje år investerar 500 000 kronor i marknadsföringen enbart inför vecka 29. Under 2009 omsatte man nära 14 miljoner kronor.
Vecka för 30-åringar
Han tror att veckan kommer att växa.
- Vi har redan börjat marknadsföra vecka 30 som en temavecka för de som är över 30, säger han.
Gotländska intressen
I framtiden tror Vimal Kovac på att arrangera en pridevecka i Visby i anslutning till pridefestivalen i Stockholm.
- Det är viktigt att det finns gotländska intressen i alla evenemang om de ska överleva, säger Mats Jansson på Turistföreningen.
Bra minnen
På Stureplansgruppen menar man att det gynnar Gotland att besökarna under Stockholmsveckan får en trevlig upplevelse.
- Det är nästa generations näringsliv som festar i Visby den här veckan. De får bra minnen från Gotland som de har med sig senare i livet, säger Vimal Kovac.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!