På kort tid fick Bromma flygplats ta emot ungefär ettusen mejl.
- Ett olämpligt sätt att protestera på, säger Klas Nilsson, pressansvarig på Swedavia.
Anstormningen av mejl störde den ordinarie verksamheten på Bromma.
- Det var svårt för andra att komma fram och mejl riskerade att försvinna i mängden, säger Klas Nilsson, pressansvarig på Swedavia.
Det var i onsdags som Gotlandsflyg i ett extra nyhetsbrev förklarade att Swedavias höjda avgifter på Bromma för start, landning och service hotade de framtida kommunikationerna till och från Gotland och gör det dyrare för resenärerna.
Kunderna uppmanades att skicka ett mejl till Bromma om att avgifterna bör sänkas. I samband med uppmaningen lottades också bland annat konsertbiljetter ut.
- Det gör det svårt att veta allvaret bakom protesterna, kanske var det biljetterna en del var intresserade av, menar Klas Nilsson.
Han säger att prishöjningen beslutades 2009 men att Gotlandsflyg haft rabatt under 2010 och första kvartalet 2011.
- De har alltså haft god tid på sig att förbereda sig, säger Klas Nilsson.
När de ettusen mejlen strömmat in kontaktade Swedavia Gotlandsflyg, som då i ett nytt nyhetsbrev bad sina kunder att sluta mejla till Bromma.