Taxi Gotland anropas!

Gotland2015-06-19 12:10
Vi hade glädjen att få besök till midsommarhelgen av vår son med fru och litet barn. Då det var fullbokat på färjan lämnades bilen i Nynäshamn. Eftersom färjan anlände vid den för en pensionär okristliga tiden 00.20 (natten mot torsdag) ringde jag till Taxi Gotland för att beställa hämtning med taxi för vidare färd till Trädgårdsgatan i Visby. ”Vi tar inte emot förbeställningar till färjan” var det något häpnadsväckande svaret – ”där finns alltid taxibilar”. Vid ankomsten till Visby fanns visserligen taxibilar, men ingen ledig för vår lilla familj. Där fanns konstigt nog ett antal förbeställda taxibilar. Sonen bad då en taxichaufför att ringa Taxi Gotlands växel och be dem skicka en bil till hamnen. Svaret var nekande – det kommer alltid taxibilar, det var bara att vänta. Till slut stod vår familj ensam kvar vid terminalen i regnet. Nå efter en längre väntan kom äntligen ledig taxi körande förbi. Kan nu ansvarig på Taxi Gotland kanske föreställa sig hur roligt det är att bli stående mitt i natten, med regnet skvalande, och en skrikande baby i oviss väntan på en taxi som kanske kommer att dyka upp till slut?
Så då inställer sig några frågor. Varför får man inte förbeställa taxi till färjan? – och vilka är det som ändå får det privilegiet? Är Taxi Gotland ett serviceföretag? Enligt vilka instruktioner vägrade taxichauffören att beställa en taxi till familjen? Vad tror man att ett sådant välkomnande av besökare till Gotland betyder för bilden/varumärket Gotland?
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om