"Vi ska titta på det här"

- Det här är jättetråkigt. Men oavsett vad som hänt, så skulle Gunilla Tomtlund ha fått en rullstol och hjälp redan när hon kom till informationsdisken i terminal 2.Det säger Lennart Oscarsson, gruppchef för Luftfartsverkets assistansverksamhet på Arlanda flygplats.

Gotland2008-04-11 04:00
Han har fått en redogörelse av vad som hände Gunilla på Arlanda, men inte hunnit prata med kvinnan som arbetade i informationsdisken.
- Jag ska göra det och försöka få en bild av vad som hände. Hävdar hon fortfarande att Gunilla inte sa att hon skulle till Visby och därför hänvisades till terminal 4 så får jag lämna över ärendet till våra jurister som får titta på vilken ekonomisk ersättning Gunilla kan få.
Lennart Oscarsson säger att Luftfartsverkets assistansservice har 140 uppdrag per dag på Arlanda och att det oftast fungerar utan problem. Förutom deras assistansverksamhet så finns även en annan operatör, i terminal 3, som arbetar åt Skyways.
- Om det stått klart att Gunilla skulle till Visby borde vår personal i informationsdisken ha ringt dit och bett dem hämta henne med rullstol. Då hade hon sluppit alla de problem som sedan följde. Rullstolar finns även i terminal 2, så det borde inte vara något problem. När Gunilla nu missade sitt flyg så borde någon ha kunnat erbjuda henne något av de vilrum som finns.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om