Visbykontoret har dubblats
Folksams kontor i Visby har vuxit till det dubbla på bara några år. Ett tiotal tjänster har flyttats från Stockholm till Visby. Men jobben riktar sig fortfarande mot Stockholmskunder.
En medveten satsning centralt har lett till att vakanser i Stockholm har förts över till Visbykontoret.
-Syftet har varit att få en bättre och snabbare kundservice och högre kompetens, förklarar chefen för Visbykontoret, Christina Westdahl.
<span class='mr'>Förebyggande</span>
De flesta kunder vill sköta sina försäkringsärenden per telefon och därför har man från företaget förstärkt den sidan. För att förebygga sårbarhet vid sjukdomar och semestrar vill man att det finns minst fem medarbetare på varje befattningsområde.
Man vill alltså ha litet större kontor med fler medarbetare inom varje kompetensområde. Visbykontoret hör till de som fått växa.
<span class='mr'>"Vi blir fler"</span>
Men för att klara de gotländska ärendena behövs inte en så stor kostym. Cirka tio av skadereglerarna på Visbykontoret jobbar därför direkt mot Stockholmskunder.
-Det känns jättebra att vi fått chansen att växa så här, säger Christina Westdahl. Och vi kommer att bli ännu fler.
Hon har redan fått besked om att nästa vakans i Stockholm på sakregleringen kommer att hamna i Visby. Kanske blir det ännu mer.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!