Han är vd och grundade företaget 2005. Produkten Zlideon är lika enkel som genial, en liten löpare som lagar trasiga dragkedjor så att man slipper att byta dem.
Och nu står Zip Clip Solutions inför det stora genombrottet.
- Det börjar bli dags nu, säger en mycket glad Jens Leveau.
Marknadsförs i tv
De första åren handlar det mest om kostnader, för utveckling, patent, produktion och marknadsföring. Själva försäljningen kom igång för ett och ett halvt år sedan.
Företaget har i dag återförsäljare i hela Europa, i Australien och USA. Och nyligen startade försäljningen i Asien med Hongkong som bas.
I och med kontraktet med tv-shopföretaget TV-Goods Inc. räknar Jens Leveau med att efterfrågan på Zlideon kommer att bli enorm, och att försäljningen kommer att öka i hela världen.
- Styrkan med det här kontraktet är att de lanserar vår produkt i tv-kanaler i hela världen och säljer den till ett relativt lågt pris och det gör att de sköter hela marknadsföringen.
Releaseparty i New Orleans
Jens Leveau berättar att bakom tv-shopföretaget står Kevin Harrington i USA, känd som en av affärsmännen i "Shark Tank", USA:s motsvarighet till tv-programmet "Draknästet".
- Den 28 februari åker jag till New Orleans på releaseparty. Då presenteras de nya produkterna för världens alla tv-kanaler. Sedan räknar man med att vår Zlideon kommer att lanseras i tv i slutet av mars, berättar Jens Leveau.
Angenäma problem
Kontraktet är skrivet på fem år till att börja med.
Och för de första två åren är det gotländska företaget garanterat mellan 160 och 320 miljoner kronor. Det kan jämföras med dagens omsättning på omkring 20 miljoner kronor.
I dag säljs mellan 600 000 och en miljon Zlideon per år. Tillverkningen sker i Småland.
Klarar de en kraftigt ökad produktion?
- Det ser vi som ett angenämt problem. Om de inför treskift klarar de att producera 60 miljoner Zlideon per år, behövs det mer så ordnar vi det. Men det ska även i fortsättningen vara ett svenskt företag med huvudkontor i Visby, säger Jens Leveau.