I går berättade GA om Gotlandsflygs utspel, där man uppmanat sina kunder - resenärerna - att mejla protester till Swedavia om det statliga bolagets höjda avgifter på Bromma flygplats. De som mejlade deltog samtidigt i en tävling och kunde vinna priser.
Swedavia fick omkring tusen klagomejl, vilket resulterade i att företagets server fick svårt att fungera ordentligt. Nu är Swedavia kritiskt mot Gotlandsflyg.
"Allvarligt"
Till Radio Gotland säger presschefen Klas Nilsson att mejlbombningen "påverkade ordinarie verksamhet" och att man "ser allvarligt på saken".
- Det är olämpligt och vi ifrågasätter handlingen, säger han till radion.
Klas Nilsson tror inte att aktionen kommer att påverka Swedavias beslut att höja avgiften - en prisjustering som han menar är ett upphörande av en ettårig rabatt.
Gotlandsflygs presschef Ola Mattsson står dock fast vid att det var en bra protestaktion. Till Radio Gotland säger han att han tror att den i vilket fall inte försämrar bolagets möjligheter att slippa avgiftshöjningen.
De höjda startavgifterna på Bromma innebär att Gotlandsflygs biljetter blir tio kronor dyrare per styck.