Under den näringslivsfrukost som hölls den 1 juni uttryckte regiondirektör Peter Lindvall sin besvikelse över att arbetet för att bli Årets tillväxtkommun 2018 inte kommit längre och ställde krav på att man måste gå från ord till handling och visa konkreta resultat. Talet, som filmades och som setts av tusentals i efterhand, har gett resultat. Peter Lindvall gav näringslivsstrategen Michael Enlund och företagslotsen Beata Afzelius i uppdrag att ta fram en konkret handlingsplan för ett bättre företagsklimat innan midsommar – och under onsdagen nådde förslaget regiondirektören.
– Jag hade avstämning med näringslivschefen Stefan Persson, företagslotsen Beata Afzelius och näringslivsstrategen Michael Enlund kring utkastet till handlingsplanen i går och Micke och Beata har gjort ett mycket bra jobb på väldigt kort tid, säger Peter Lindvall.
Vad som faktiskt står i förslaget vill dock inte Peter Lindvall gå in på.
– Vi får be att återkomma när utkastet processats klart internt.
LÄS MER:LINDVALL HYLLADES EFTER BRANDTALET
I nästa vecka ska utkastet till handlingsplan presenteras för koncernledningsgruppen.
– Planen bygger på tidigare erfarenheter och inspel från näringslivet. Företagsklimatet är en prioriterad fråga som involverar och berör många delar av regionen, säger han.