Homestyling blir vanligare – företag går samman

Fler än någonsin stylar sina hem inför försäljning. Detta är något som inte undgått inredningsprofilerna Sofie Gidfeldt och Josephine Sundström, som nu slår sina påsar ihop. ''Vi kommer tillsammans kunna ta både fler och större projekt med våra gemensamma erfarenheter'', säger Sofie Gidfeldt.

Inredningsprofilerna Josephine Sundström och Sofie Gidfeldt slår sina påsar ihop. Bild: Oh Living.

Inredningsprofilerna Josephine Sundström och Sofie Gidfeldt slår sina påsar ihop. Bild: Oh Living.

Foto: HG Vik01

HOMESTYLING2019-05-08 13:05

Homestyling kan handla om allt från att dekorera med blommor till att byta ut det flesta av möblerna inför visning och fotografering. Svensk Fastighetsförmedling trendrapport från 2017 rapporterade att 27 procent tror att slutpriset kan öka med sex till tio procent om hemmet stylats.

Detta har både instagramprofilen Sofie Gidfeldt och designern Josephine Sundström bra koll på. Att de nu slår ihop sina företag är ett sätt att möta den ökande efterfrågan. Detta under namnet Oh Living. Gotland har enligt Sofie släpat efter när det kommer till att få hem att se attraktiva ut vid försäljning och menar att de som håller en stilmässigt röd tråd oftare lyckas.

– Tiden för att lämna gamla schampoflaskor framme är borta. De flesta är duktiga på att styla själva, men det blir svårare eftersom att alla blir hemmablinda förr eller senare, säger Sofie Gidfeldt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!