- Åtta av tio har idag tillgång till internet hemma.
- Sex av tio använder internet dagligen.
- 75 procent använder internet för att söka information om varor och tjänster.
Säkert vet du att hemsidan är viktig. Men vad ger den för bild av ditt företag? Är den tillräckligt säljande? Vet du vad du vill med den? Många glömmer att tänka så långt. En dåligt planerad eller marknadsförd hemsida gör ingen nytta. Tanken med hemsidan är ju att ditt företag ska få ut rätt budskap om dina produkter eller tjänster och att du ska nå rätt målgrupp. Medvetenheten om vikten av att finnas på internet ökar bland företag i Sverige. Enligt undersökningar från SCB, Statistiska Centralbyrån, satsar allt fler företag på egna webbsidor och antalet har på tre år ökat från 79 till 86 procent. För att reda ut begreppen om vad som är bra och kanske mindre bra på en hemsida bad vi fyra experter att titta närmare på sex gotländska hemsidor med helt olika verksamheter och profiler.
Läs testet som det publicerats i tidningen Näringsliv Just nu (pdf)
Läs testpanelens fullständiga omdömen (word)