Konsulten: Bort med rättvisetanken
- Det är stor skillnad på vad man vill förknippas med och vad man faktiskt förknippas med. Det säger mannen som fått i uppdrag att få fart på varumärket Gotland. Eller snarare att hitta ett som alla ställer upp på.
Gotlands kommun är huvudman och organisatör av projektet att ta fram en varumärkesplattform.Företaget Graffman Företagsledning och Utveckling AB leder arbetet på uppdrag av en kommunal styrgrupp. Företaget konkurrerade med åtta andra företag om uppdraget, som är värt 1,4 miljoner kronor. Projektet finansieras med utvecklingsmedel som Gotland fått till följd av försvarsomställningen. Företaget Graffman har option på en eventuell fortsättning av projektet, d.v.s. för att implementera varumärket.Kärnan i varumärkesarbetet är den varumärkesgrupp bestående av 18 personer, som har till uppgift att diskutera fram enighet om vad som är Gotlands varumärke. Dessutom finns fyra lokala arbetsgrupper på ön, som också fångar upp idéer och förslag.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!