Uniguide

80 000 samtal i månaden. Uniguide är ett växande callcenter på Gotland med ambitionen att bli ännu större.

Foto: Foto: Henrik Radhe GA / arkiv

Näringsliv2009-05-14 00:17
Uniguide är ett callcenterföretag med tre olika inriktningar. Dels fungerar de som växel åt andra företag, dels som kundtjänst och som telemarketingföretag. Idag sitter de i Visby innerstad och har fått bygga ut kontoret tre gånger sedan 2006 på grund av alla nyrekryteringar.
De sysselsätter närmare 90 personer fördelat på 45 heltidstjänster.
- Vi får in några nya kunder varje månad och på så sätt växer vi hela tiden, säger Anna-Lena Bohm som är vd för Uniguide och en av fyra delägare.
Företaget fick nationell uppmärksamhet när finanskrisen satte stopp för nyanställningar på grund av bankens ovilja att låna ut pengar.
Förra året ökade Uniguide sin nettoomsättning med 57 procent till 17,2 miljoner. Anna-Lena räknar med att i år komma upp till 24-25 miljoner.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!