Få icke-spelare har nog hört talas om Steam, men inom spel- och spelutvecklingsvärlden är det en stor grej.
Steam är en plattform för nedladdning, spelande och uppdatering av spel och underhållning.
Men det är också ett socialt nätverk och en chans att nå över 100 miljoner potentiella vänner, användare – och köpare.
– För oss är det jättekul, det är svårt att nå ut på det här sättet med en egen webbaffär. Dessutom ser det bra ut på ett cv, om vi ska söka nya jobb. Och ska vi göra andra projekt så kan distributörerna se att vi är seriösa, förklarar André Bengtsson.
Han utgör, tillsammans med Charlie Eliasson, Sebastian Larsson och Semih Parlayan, företaget Teamcrew. Samtliga går, eller har gått, speldesignutbildning på Campus Gotland.
Spelet de har skapat heter ”Frog climbers” och går ut på att flera spelare kontrollerar varsin groda och tävlar om att komma först upp på ett berg.
Termen ”partyspel” ligger nära till hands.
– Ja, du kan gärna sitta vid datorn eller tv:n tillsammans med några kompisar. Folk har haft väldigt kul med spelet, det blir mycket gemenskap, säger André Bengtsson.