Almedalens superfest slutsåld på två timmar

Varje år lockar Dagens Media toppolitiker och andra kändisar att slåss om vem som spelar den bästa musiken och får igång dansgolvet på Kallis. Det har blivit något av en institution och under måndagen släpptes de första 1 200 biljetterna.

Mathias Kallio, DagensMedia delar ut priset till vinnarna av DJ-battle 2013, Mikael Damberg och Magdalena Andersson

Mathias Kallio, DagensMedia delar ut priset till vinnarna av DJ-battle 2013, Mikael Damberg och Magdalena Andersson

Foto:

Uppdaterad2015-05-18 09:47

Enligt Mathias Kallio, som är grundare av och ansvarig för DJ-battle, så är intresset större än någonsin.

– Det har jag sagt varje år, men att döma av antalet förhandsförfrågningar så pekar det mot att det blir väldigt stort, säger han.

Utöver de första 1 200 biljetterna kommer de att släppa runt 200 till. Dessutom bjuder de in ett antal gäster för att få en bra spridning på publiken.

– Bland annat viker vi ett antal biljetter åt ungdomsförbunden, säger Mathias Kallio.

De kommer att släppa vilka som deltar i tävlingen under juni.

– Vi släpper programmet successivt, säger han.

Det enda han vill säga om programmet är att de har en minister klar.

Mathias Kallio har deltagit på Almedalsveckan under många år och ser en trend i att anledningen till att veckan blir större för varje år inte är politiken.

– Den stora, generella trenden är att tillväxten sker på företagssidan. Politiker och organisationer har slagit i taket, säger han.

FOTNOT: Platserna tog slut på två timmar på måndagen. "Loppet är dock inte helt kört, vi kommer att släppa ett antal hundra biljetter till under juni, säger Matthias Kallio till Dagens Media.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om