ARN kritiserar bilhandlare

En kvinna boende i Visby har reklamerat ett köp av en splitterny Volvo från en bilhandlare i Visby.

Visby2010-01-27 09:25
Kvinnan köpte bilen för snart sex år sedan och upptäckte efter köpet ett missljud på motorn. Hon påtalade felet för bilhandeln som gjorde ett försök att avhjälpa felet men oljudet bestod. Kvinnan har därefter, vid flera tillfällen, försökt få missljudet åtgärdat. Bilhandeln å sin sida hävdar att kvinnan inte servat bilen som hon ska genom att byta motorolja. Att felet uppkommit flera gånger beror på det hävdar dem.

Kvinnan har nu anmält företaget till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som avgjort ärendet. Hon vill att felet åtgärdas eller att köpet hävs. 
ARN gör bedömningen att felet kvarstått trots att bilhandeln vid flera tillfällen försökt åtgärda det. ARN hävdar efter att ha utrett ärendet att felet funnits redan när bilen var ny och yrkar på att företaget nu ska åtgärda felet utan kostnad.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om