Resenär klagar på smutsigt hotellrum i Visby

En upprörd resenär har anmält ett hotell i Visby till Allmänna reklamationsnämnden efter att ha fått betala 3 000 kronor per natt för hotellrum hon ansåg vara skitiga.

En anmälan har kommit till Allmänna reklamationsnämnden om skitiga hotellrum.

En anmälan har kommit till Allmänna reklamationsnämnden om skitiga hotellrum.

Foto: Lotta Nilsson

Visby2022-10-16 20:05

Tre personer hade de köpt en paketresa och betalat totalt 27 000 kronor för två dubbelrum i fyra nätter. Det var sista veckan i juli i år. 

Av vad som framgår av anmälan var det en investering i en resa som långt ifrån var värd sitt pris.

”Det första rummet vi tilldelades luktade starkt av rök, saknade bäddmadrass, med mera. Vi bytte bort detta rum men det andra rummet hade en stark obehaglig lukt och madrassen var inte ren. Även detta rum byttes bort. Nästa rum hade en oren madrass”. 

Tre rum som inte höll måttet, enligt resenären, gjorde att hon klagade både till företaget de köpt paketresan av och hotellet de bodde på.

Bokningen avsåg rum av normal standard, men enligt anmälaren tilldelades de ekonomirum som var långt ifrån de rum som finns på hotellets hemsida.

”Här blev vi bollade hela vistelsetiden mellan bokningsföretaget och hotellet men inget hände”, skriver hon till ARN. 

Enligt anmälan ska hennes reklamation till bokningsföretaget och hotellet inte gett någon effekt. 

Efter två månader med påstötningar till parterna gjorde hon en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.

”3 000 kronor per rum och natt var ett orimligt pris för nedslitna, ofräscha rum”, skriver anmälaren och kräver en prisreduktion på minst 1 500 per rum samt någon form av ersättning för att de blivit utsatta för denna situation som påverkade deras semester väldigt negativt.

"Boendet var en stor besvikelse och en oro", säger hon. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!