Satsar på gemensamt servicekontor i Visby

Ett servicekontor som ska förenkla kontakten med myndigheterna - Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan - invigdes i torsdags vid skattekontoret i Visby.

Invigning. På bilden överlämnar Jerker Sjöberg, områdeschef vid Försäkringskassan, en tavla till kontoret. Från vänster Metha Nilsson servicehandläggare, Jerker Sjöberg, Nina Ivarsson chef för kontoret, och Monica Östberg som varit projektledare. Konstnären är okänd.foto: ULF GLIMFALK

Invigning. På bilden överlämnar Jerker Sjöberg, områdeschef vid Försäkringskassan, en tavla till kontoret. Från vänster Metha Nilsson servicehandläggare, Jerker Sjöberg, Nina Ivarsson chef för kontoret, och Monica Östberg som varit projektledare. Konstnären är okänd.foto: ULF GLIMFALK

Foto: Ulf Glimfalk

Visby2010-11-05 04:00
I stället för att springa runt till olika myndigheterna ska man nå dessa enkelt via det nya servicekontoret i skattekontorets entré. Där arbetar tre servicehandläggare vars jobb är att ta väl hand om alla besökare och se till att de får den information som de vill ha och hjälpa till med att fylla i blanketter.
Servicekontorets tre ansikten utåt är: Metha Nilsson, David Zetterström och Kristina Hedenstain. Chef för servicekontoret är Nina Ivarsson som också är chef för Skatteverkets kontor i Visby.

Lokal lösning
Ivarsson berättar att servicekontoret i Visby har fått en lokal lösning eftersom man inte bara ska ta emot besökare till de tre myndigheterna utan också ska lotsa besökare till Kronofogdemyndigheten så att de får rätt kontakt där.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om