Föreningen Visby Centrum har sammanställt en lista över öppettider, take away, utkörning och onlineförsäljning från flera av verksamheterna som återfinns i centrala Visby.
– Vi har gjort detta för att underlätta för våra kunder, gäster och besökare. Vi hoppas även att detta kan öka servicen och värdskapet, då våra medlemmar lättare kan hänvisa till kollegor om kunden eftersöker något som saknas hos den de besöker, säger Magnus Olsson.
Hur är läget för medlemmarna i Visby Centrum?
– Det skiljer sig väldigt mycket, det är tufft för väldigt många. Vi är en sådan bred organisation kring vad vi har för medlemmar. När det gäller den stora delen av våra medlemmar är det extremt tufft, säger Magnus Olsson och fortsätter:
– Vi jobbar väldigt tätt tillsammans med övriga näringslivsorganisationer, Region Gotland och länsstyrelsen för att hitta åtgärder som kan gynna företagen. Vi gör allt vad vi kan tillsammans för att så många som möjligt ska ha en chans att överleva och ta sig igenom detta.
Magnus Olsson säger att han ofta får agera som ett stöd och bollplank för sina medlemmar.
– För många försöker jag vara ett stöd och gå runt och prata med mina medlemmar. Det är många som driver sitt livsverk, säger Magnus Olsson.