Jan Cederberg var tävlingsansvarig i fjol och han tror att det kommer att bli svårt för GGN att komma tillbaka efter sitt sabbatsår.
- Det blir inte lätt. man måste se till att hålla igång organisationen hela tiden. Sen finns det en risk att folk tappar intresset, säger Jan Cederberg som tror att det betyder kan ha stor betydelse för endurosporten i Sverige att mista GGN.
- Det kommer det absolut att ha, framför allt för motionärerna, för eliten finns det alltid tävlingar.
Hur det blir med klassikern vet han inte heller.
- Det känns lite rumphugget med bara två tävlingar, vi får se om vi hittar något mera lopp.
GGN är kanske ett dråpslag för den gotländska motorsporten men för Ränneslättsloppet är det ingen nackdel.
- Vi kommer att få en anstormning av förare hit, så ekonomiskt är det ingen nackdel för oss att det inte blir GGN. Men det är ändå synd att det inte blir något GGN av, jag lider med dem, säger Cederberg.
Lennart Falk är ordförande i Linköpings motorsällskap och ordförande i organisationkommittén för Stångebroslaget och för honom är nyheten helt ny när GT-sporten får tag i honom.
- Det är tragiskt att det inte blir GGN. 2000 förare har alla tre loppen i klassikern framför ögonen varje år. Gotland har varit en bra avslutning så det var inte roligt att höra, säger Falk som inte heller han tror på stora chanser att komma igång efter ett års uppehåll.
- Det är jättesvårt. Det gäller ju att hålla grytan kokande om man säger så.
Vad gäller genomförandet av klassikern så tror Falk spontant att man får köra på de två tävlingar som är kvar.