En allvarlig krasch med dödlig utgång i Adac Rally-cup gjorde att arrangören valde att ställa in hela tävlingen som skulle körts i helgen.
Det var redan på den första specialsträckan som olyckan skedde, det var en hemmaförare som körde i den trimmade klassen som redan efter en liten bit på första sträckan kraschade våldsamt där både förare och kartläsare omkom.
– Som jag förstått så har bilen först slagit i ett träd på förarsidan och sen voltat flera gånger efter det. Föraren ska ha omkommit omedelbart, men kartläsaren kördes till sjukhus där han tyvärr avled senare. Det var tungt att höra, man blev chockad, säger Sebastian Johansson.
Och det var många som tog det riktigt hårt när beskedet om dödsolyckan blev känd.
– Tävlingen gick på förarens hemmaplan och det var många som kände till både föraren och kartläsaren.
Tävlinge hade precis börjat och man var inne på första specialsträckan.
– Vi körde ut till sträckan där vi hade några bilar framför oss, men efter en stund så strök man sträckan för att ambulans skulle åka in och vi blev omdirigerade till en annan sträcka, säger han.
Men direkt efter så kallades alla förare och funktionärer till ett möte och efter information så bestämdes till slut att hela tävlingen skulle ställas in.
Att olyckan slutade med två dödsfall anser Sebastian Johansson vara maximal otur med tanke på hur säkra bilarna är.
– Du klarar av ganska tuffa smällar med den säkerhet som finns, men de måste haft maximal otur när de kraschade, säger Sebastian.
Sebastian har själv varit ute för två allvarliga krascher dels förra året i Polen och nu senast i första deltävlingen i AN-trofén. Där kraschade man våldsamt och hela bilen blev mer eller mindre totalförstörd, men varken Sebastian eller codriven André Ekström som då åkte fick några skador mer än blåmärken.
– Man var väl lite öm efteråt och jag har en bula på benet, men annars så gick det bra, men värre med bilen. Det enda vi kunde använda från bilen var en dörr, resten var skadat, hela golvet var vridet och bilen helt sned, säger han.
Men det visade samtidigt vilken hög säkerhet bilarna har, men har man maximal otur så kan det ändå gå illa.
För Sebastian och codrivern Jesper Elfver blir nu nästa tävling till helgen när man kör Sydsvenska rallyt.
– Eftersom vi nu har i stort sett en ny bil så har vi skickat in nya registreringspapper till Transportstyrelsen som vi nu väntar på, säger han.