Paula Fowmes, stationschef för FITV på Falklandsöarna, sitter vid ett bord i ö-spelens presscenter, i ett av Solbergaskolans klassrum.
Hon verkar lugn – men skenet kan bedra.
– Vi jobbar riktigt hårt, berättar hon – och det dessutom efter 1 500 mils resande för att ta sig till Gotland.
Stationens bevakning av ö-spelen har – precis som Gotlands Tidningars – börjat för länge sedan.
– Vår presentatör Traighana Smith har fått testa alla idrotter i förväg, av dem vi deltar i. Det är åtta sporter, för första gången är vi med även i triathlon och cykling.
Hur stora är ö-spelen därhemma?
– Vi är ett litet samhälle på bara 3 000 personer, så de flesta känner någon som är med i truppen. Och många av dem kommer nog se våra sändningar härifrån, tror Paula Fowmes – som nämner att öns fotbollsmatcher ska visas i sin helhet, om än något i efterhand.
Med hjälp av sponsring från lokala företag på hemmaplan har Falklandsöarnas tv-bolag lyckats skicka ett helt team till Island Games. Förutom stationschefen och presentatören finns en fotograf och en redigerare på plats.
– Vi filmar på dagarna och redigerar bildmaterialet på kvällen. Sedan skickar vi hem det digitalt och så sänds det senare samma kväll. Den stora utmaningen är att få iväg slutfilen på kvällarna, men min redigerare James Page är briljant, säger Paula Fowmes.
Funkar tekniken som den ska?
– Ja, det funkar. Det här presscentret är fantastiskt. Hela spelen har varit jättebra hittills!
På bordet bredvid FITV-gänget sitter ö-spelens egna mediemänniskor, som ställer upp på ideell basis.
Med hjälp av ett samarbete med det gotländska succéföretaget Pickit sätts bland annat en bildbank ihop. Vem som helst kan skicka in bilder som sedan väljs ut och köps in av Island Games-staben, för att slutligen bli tillgängliga för världspressen.
– Dessutom har vi fyra egna Island Games-fotografer ute i fält, berättar Julietta Stoencheva.
Ö-spelen har naturligtvis även kanaler inom alla de stora sociala medierna. Ett helt nytt konto har skapats på Instagram – som redan i måndags hade 1 500 följare.
Teamledare för presscentret är Patrik Thored.
Han ska se till att de knappt 140 ackrediterade journalisterna har allt de behöver för att sprida Island Games över världen.
– Vi svarar på frågor, ser till att de får wifi och visar platser på kartor. Kaffe är viktigt också. Och te, insåg vi efter ett tag, det är ju många britter här, berättar han.