Geabs fibernät har legat nere sedan klockan 14.20 i måndags. Problemet kunde då lokaliseras till Tele2:s nät på Ekerö, och har de senaste dagarna gjort att flera privatpersoner och företag helt saknat bredbandskommunikation.
Under onsdagskvällen meddelade Geab att Tele2 var färdiga med reparationen av fiberanslutningen, men att det då istället uppstått ett fel på Gotland i samband med avbrottet. Det medförde att vissa kunder ännu inte fått tillbaka sin fiberanslutning. Under torsdagsmorgonen skriver dock Geab på sin Facebook-sida att man återgått i normalt driftläge, och att samtliga kunder fått tillbaka sin bredbandskommunikation sedan strax efter klockan 21 på onsdagen.
LÄS MER: Fortsatta fiberproblem – "Sitter i knät på Tele2"
För den som vill ansöka om ersättning efter de senaste dagarnas fiberavbrott så meddelade Geabs marknadschef Johan Granath på onsdagen att det inte är dem man ska vända sig till.
– Man ska vända sig till sin tjänsteleverantör, vilket för majoriteten av kunderna är någon annan. I det här fallet står vi bara för själva kabeln, men alla är självklart välkomna att kontakta vår kundtjänst om man har några frågor, sade han.