Som vi tidigare har berättat har många på ön fått reklam från flygbolaget Norwegian i flödet på sociala medier.
Det ser ut som om resorna är direktflyg till olika destinationer i Europa men alla resor går via Arlanda. Resorna som marknadsförs går till flera öar i Grekland, till destinationer i Spanien, till brittiska öarna och till flera andra platser.
Till flera resmål gick det inte heller att boka någon hemresa, inte ens till Arlanda.
Norwegians kommunikationschef i Sverige, Charlotte Holmbergh, sade den 23 januari att de annonser som inte är korrekta eller bokningsbara skulle tas bort. Hon hänvisade till tekniskt fel.
”Jag har undersökt internt och det visar sig att det är något tekniskt fel som gjort att dessa annonser felaktigt har publicerats. Vi arbetar nu med att åtgärda detta och med att ta bort de annonser som inte är korrekta/bokningsbara. Vi beklagar de problem som detta kan ha orsakat våra resenärer och förstår att det är förbryllande”, skrev hon i ett mejl då.
Men annonserna fortsätter trots detta att komma.
När vi söker kontakt med Charlotte Holmbergh igen, svarar hon att marknadsavdelningen fortfarande jobbar med att rätta till det tekniska fel som funnits på annonserna.
”Däremot kommer de dynamiska annonserna fortsatt kunna visa resor från Visby som går via Stockholm till slutdestination.”, skriver hon i ett svar via mejl.